Spring is in the air

 När hela Kungsträdgården i Stockholm ligger insvept i ett rosa skimmer, då måste väl våren ändå vara här på riktigt trots den ihållande kylan? De japanska körsbärsträden, i sin intensivaste blomning, är ett besöksmål som under några få dagar lockar och förför både turister och stadens egna. Fotograferna sticker in sina objektiv bland ståndare och pistiller medan andra nöjer sig med att nypa en liten blomma och sätta i håret. Det gäller att skynda på innan blomningen är över. Snart börjar det rosa regnet och alla blombladen faller som snöflingor till marken.

6 thoughts on “Spring is in the air

  1. Hej, Meggie!
    Visst är det vackert men tyvärr kortvarigt med körsbärsträden så det gäller att ha kameran till hands. Snyggt foto med trädstammarna på rad.
    Så visst, ”Love is in the air, everywhere i look around….in the rizing of the sun….om du minns den gamla goa låten 🙂 Gick just in på Youtube för att lyssna till den fr. 1978 och nu hittade jag en version med Tome Jones anno 1979…ah..inte illa 😉 Nåja, originalet är bäst….nu ska jag lyssna vidare! Men sedär så du gör med dina besökare 😉
    Hur kunde jag associera din rubrik på detta sättet ? Jodå, jag ÄR musikgalen…
    Kram och ha en fin helg utan regn, åska och rusk som här i Götet…usch!
    Kramis, Agneta

    • Agneta,
      Vaknade mitt i natten och insåg plötsligt att strofen inte är ”Spring is….” utan ”Love is…”! (Detta innan jag läst din kommentar). Var väl bara det att jag tyckte det lät så bra med ”Spring is in the air” och så bekant. Var ändå tvungen att googla på det och upptäckte att det faktiskt även finns en sång som heter just ”Spring is…” med en singer-songwriter vid namn J D Roth! 🙂

      Trevlig Valborg
      Meggie

      • Så det kan bli 😉 Nu har även jag hittat vägen till ”Spring is in the air” på Tuben men kände inte till den. Föredrar dock Love is in the air med John Paul Young anno 1978. En låt man blir glad av och med lite ”go” i 🙂 Det värsta är att jag fått den på hjärnan nu och nynnar på den varje dag ….. 😉 Men den passar ju bra ihop med våren..love…
        Nattiskram och hoppas du inte vaknar i natt igen med musik i
        huvudet 😉 Känner jag igen! Kram, Agneta

Kommentera

