Lunginflammation och VM-bandy

– Jaha, här har vi ett klassiskt exempel på lunginflammation, sa doktorn. Amox gånger tre, Mollipect vid behov och så en slurk Cocillana-Etyfin till natten, så sover du gott och är snart på benen igen. Tvåhundra kronor, tack.
– Ja tack, var så god.
Jag är så tacksam för både diagnos och medicin, bara jag blir frisk igen. Helt klart var jag litet för snabb, när jag häromdagen deklarerade att jag var på banan igen.

När man är krasslig och inte har ork till så mycket annat är det skönt att TVn finns. Matcher nästan varje dag den här veckan från bandy-VM borta i Kazakstan och där Sverige vunnit tvåsiffrigt i två av tre matcher. Fram till igår vill säga, då den ryske björnen steg in på isen och satte stopp för de svenska framgångarna. Eller var det så att svenskarna mörkade sin form litet inför en eventuell final mot ryssarna på söndag. Det lär visa sig i morgon, när man möter Kazakstan igen i semi (9-1 till Sverige i gruppspelet) .

Häftigt också, när Maken och jag sitter och tittar på matchen mot Ryssland, att plötsligt få se gode vännen M bland publiken på läktaren tillsammans med sin kompis från Edsbyn – två riktigt bandynördar. Och med vår medskickade svenska jätteflagga hängande över räcket framför dem. Som tur var hade jag kameran till hands och kunde fånga beviset, om det nu är någon som inte tror oss när vi berättar det.

6 thoughts on “Lunginflammation och VM-bandy

  1. Influensatider? Lunginflammation inte att leka med. Det tar på krafterna. För ett antal år sen hade jag också ett liknande tillslag. Så där med en mindre början, tror man är bra och sen kommer det en gång till, fast ännu värre. Och vad jag sov, så fruktansvärt trött. Så unna dig att ta det lugnt i flera veckor efter den här pärsen.
    Det är en bra medicin att ha roligt, så fortsätt njut av medialivet!

    • Tack Anna, mår faktiskt bra mycket bättre redan idag! Önskar dig en skön helg, ser ut att bli en fantastisk vinterdag. Minus tio grader i solen här på fastlandet.

      /M.

  2. Stackare då, du åkte på lunginflammation. Man hoppas ju slippa det i och med influensasprutan. Hoppas nu medicinkuren gjort sitt och du känner dig bättre. Pratade just med min dotter, som nu ligger förankrad i hög feber. Ja, flunsan verkar härja vilt just nu.
    Vilken överraskning att se bekanta poppa upp i tv- rutan och kul att du lyckades fånga dem på bild.
    Ha en trevlig söndagskväll och må så gott!
    Kram Sylvia

  3. Ja, medicinen verkar som den ska känns det som och jag mår mycket bättre. Precis som du är jag vaccinerad mot influensan och det känns inte som det är den som drabbat mig. Snarare en vanlig förkylning som var litet aggressivare än vanligt.

    Hoppas vi båda får en bra vecka framöver 🙂

    Kram Meggie

  4. Bandykuren måste vara den bästa kuren, näst efter lökkuren..:) Adrenalinet rusar och skrämmer slag på alla illasinnade bakterier. Kram

Kommentera

