Back on track again

Minus 14 grader utomhus i morse när jag vaknade men plus 36,4 inombords. Äntligen känns det som att jag är frisk. Fast det trodde jag i lördags också men avstod ändå från skridskoåkning för att vara på den säkra sidan. Men vad hjälpte det? Igår slog den till med förnyad kraft igen, min förkylning/hosta, och febern steg till nästan 40 grader. Efter att nu ha svettats mig genom natten och tvingats byta sovtröja tre gånger hoppas jag att den är gone forever, influensan (trots vaccinering), lunginflammationen, mykoplasman, vanliga bondförkylningen eller vad det nu var som däckade mig. Dessutom tror jag att Makens tulpanbukett tillsammans med en liten semla igår starkt bidrog till tillfrisknandet. Omtanke ska inte föraktas! Ja, jag vet vad jag sagt om att tjuvstarta semmelätandet före fettisdagen, men är man sjuk så är man och terapi kan ta sig många uttryck.

2 thoughts on “Back on track again

  1. Så mycket att läsa när jag inte varit inne på ett tag. Min telefon är på reparation, så min vanliga ”läsning på bussen” har varit inställd. Så illa det är med dig! Drick mycket vatten och ta febernedsättande, då och då i alla fall. Krya på dig! Kanske en lök på örat resp en vitlök i örat kan hjälpa….:)
    Sen undrar jag också över hur långt de egentligen har kommit i att acceptera de svarta i USA. Och vilka grepp republikanerna ska ta till för att få bort Obama.
    Kram

  2. Härlig färg och form på tulpanerna!
    Inte roligt alls när det blir ett återfall. Hoppas det går åt rätt håll nu och bacilluskerna ger vika. Du får nog stå över skridskoturen ett tag till. Vem har inte tjuvstartat med en smarrig semla 😉
    .
    Krya på dig och sköt om dig väl!
    Kram Sylvia

Kommentera

