Drömmen lever vidare

Först av allt, nej, det var inte vi som drog in 56 miljoner på vår V75:a igår! Femtiosex miljoner delat på åtta skulle ha gett oss sju miljoner var, verkligen inte en föraktlig summa. Då hade vi både kunnat renovera vårt kök och bygga ut vår lilla stuga i Paradiset utan behöva jämföra priser eller fundera över om vi verkligen behöver alla de senaste finesserna. Men sen då, vad skulle vi göra sen och skulle vi bli lyckligare….?

Att ha en buffert ger naturligtvis ge en viss trygghet i livet, men  jag är tveksam till att vinstsummorna kan bli så här stora, och då är 56 miljoner inte något rekord. Heller mindre summor och fler vinnare. För mig är det mer själva känslan att vinna som är störst, inte beloppet i sig. Drömmarna och förväntningarna innan och spänningen efteråt när man kollar resultatet. Som i morse när maken rättade stryktipset och såg att han kunde inkassera 250 kr! Jag tror att en del av lyckan att kunna unna sig något man gärna vill ha eller göra, ligger i att man samtidigt kanske måste försaka eller avstå något annat. Man måste göra ett val.

Idag är det TULPANENS DAG! För  sina 250 kr skulle maken kunna köpa mig en jättebukett med tulpaner, men jag skulle uppskatta mer om han presentade mig en litet mindre bukett, men varje vecka, ett tag framöver!

3 thoughts on “Drömmen lever vidare

  1. Om man vore rik, skulle vi inte kunna leva som vi gör i dag. Då behövde vi omge oss av rådgivare och annat ekonomikunnigt folk. För att inte tala om massmedias bevakning. Tror jag också avstår. Men lite lagom är bra. Tak över huvudet, mat för dagen, familj och vänner samt medel att finansiera utan onödiga utsvävningar. Något för alla, så blir världen rättvis. Och en bukett tulpaner då och då som uppmuntran.

  2. Några miljoner skulle jag lätt kunna placera. Ett hus i Dolomiterna eller i Provence. Så var det problemet ur världen…:)

Kommentera

