Att se bra eller se bra ut?

Maken lämnade hemmet på förmiddagen för att besöka sitt gamla jobb och höra hur det blir med ett eventuellt konsultuppdrag. Därefter skulle han, som varje onsdag, åka vidare till söderförorten och hämta lille J på dagis. Själv gjorde jag undan några timmars jobb hemifrån innan jag tog en tripp in till huvudstaden för att leta efter något trevlig till min fina svärdotter som fyllde år igår men som ska firas först på fredag. Tanken var också att hinna med en runda i några glasögonbutiker.

Jag verkligen älskar mina nuvarande glasögon. De är av sorten utan bågar med tunna titanskalmar. De syns knappt, de är fjäderlätta, det känns inte att man har dem på och de glider inte ner på näsan eller klämmer bakom öronen. De blev trendiga för så där en tolv år sedan, lika länge som jag haft dem. Det känns nästan litet genant att säga att jag redan bytt glas i dom tre gånger, men jag kan inte riktigt förmå mig skiljas från dem. Men nu är det kanske dags. Tycker att jag börjat se sämre, men innan jag gör en synundersökning vill jag först ha hitta nya bågar.

Första stoppet blev hos min ”husoptiker” sedan många år och som håller till nere i Hötorgets tunnelbaneuppgången. Döm då av min förvåning när jag såg att butiken låg i mörker och det på dörren satt ett anslag ”Stängt på grund av konkurs”. Sorgligt. Tycker de var proffsiga och serviceminded och priserna var bra, kanske för bra med tanke på hur det nu slutade….

Letade runt i några närliggande butiker men hittade inte något som föll mig i smaken. Ska man bara att se bra, eller också se bra ut, ja det är frågan… Får ta med mig maken som smakråd nästa gång. Han brukar underlätta valet för mig, genom att jag ofta väljer tvärt emot hans förslag. då brukar det bli bra!

2 thoughts on “Att se bra eller se bra ut?

  1. Hejsan!
    Jag gillar dina glasögon du har nu. Lätta och inte alls framträdande utan smälter in i ansiktet. vad kan man mer begära….kanske byte ut glasen ännu en gång. Klart man både vill se bra ut och se bra 😉
    De glasögon jag har nu köpte jag på Smart Eyes på kungsgatan. Progressiva glas, diskreta, lätta och bra pris, sydundersökning ingår och en trevlig och kunnig personal. Jag är nöjd !

    Önskar ett trevligt födelsefirande av din svärdotter och en riktigt fin helg!

    Kram Sylvia

    • Tack Sylvia, det är precis så jag själv känner – syns inte, känns inte men finns ändå! Kul att höra att du har bra erfarenhet av Smart Eyes. Har varit inne där och botaniserat men inte riktigt hittat något, men ibland behöver man titta en andra gång.

      Trevlig helg önskar jag er

      Meggie

Kommentera

