Så är julklappsinköpen äntligen avklarade

Upptäckte till min stora sorg, när jag vaknade i morse, att min vackra amaryllis (se tidigare inlägg) gått en något tidig död till mötes då den under natten, alltför framtung förmodligen, störtat i golvet. Helt bortom räddning tyvärr, alla blommor och knoppar var avbrutna.

Julklappar är något vi avskaffade för många år sedan i vår familj, men i takt med att barnbarnen kommit har de återinförts i lagom skala, och bara för dom. Så halv tio i åkte jag hemifrån för en snabb vända in till stan och jakten på de sista klapparna, och var hemma igen halv ett. Ganska snyggt jobbat tycker jag själv, om man beaktar att själva resandet fram och åter tog en dryg timme.

Hängde på låset till Åhlens i City kl 10 och kunde i lugn och ro strosa runt och leta efter det jag skulle ha, men redan efter 20 minuter hade hysterin och stressen börjat breda ut sig. Hittade dock det jag var ute efter; Pippi-dräkt till lilla miss H och några böcker i serien ”extra lätt att läsa” till I, 5 år, som just knäckt läskoden. Dessutom tio asiatiska papperslyktor till nyårsafton – ett alternativ till de miljöförstörande raketerna och smällarna och också mindre skrämmande för djuren.

Strax är det dags att sätta sig på tåget igen, nu för att hämta I och V på dagis. Kanske kan vi göra litet julpyssel eller julgodis när vi kommer hem i väntan på att mamma och pappa dyker upp.

One thought on “Så är julklappsinköpen äntligen avklarade

  1. Kära svärmor Meggan! Hoppas att ni hade en mysig dag igår. Jag hoppas att lilleman är på bättringsväg så att vi kan ses imorgon. Funderar på att lyxa till det med hummer på nyår men hur gör man liksom- hilfe! Behöver lite expertråd. kram från soffi

Kommentera

